Koningin Beatrixschool

Op de Koningin Beatrixschool krijgen kinderen een goede basis. We vinden het belangrijk dat alle kinderen goed leren rekenen, lezen en schrijven. Dit zijn vaardigheden die je je hele leven blijft gebruiken. De 21e eeuw vraagt veel van opgroeiende kinderen. Via allerlei kanalen komt er veel informatie op hen af. Maar is alles wat gezegd of geschreven wordt waar? Op de Koningin Beatrixschool leren we kinderen de wereld om hen heen te begrijpen. We leren kinderen een positief kritische houding, zodat zij een weloverwogen mening vormen.

Naar school ga je niet alleen maar samen. De Koningin Beatrixschool biedt een veilige gestructureerde omgeving om samen te leren. We vinden het belangrijk dat kinderen leren omzien naar elkaar en elkaar helpen waar nodig. Het leren luisteren naar, respect tonen voor en het waarderen van de ander zijn hierin belangrijke waarden.

Samen met ouders volgen we de groei van de kinderen. In de hogere groepen wordt ook met de kinderen hun ontwikkeling besproken. Daarbij kijken we niet alleen naar leerresultaten maar ook naar kwaliteiten als creativiteit, nieuwsgierigheid of doorzettingsvermogen. Zo ontdekken kinderen hun kwaliteiten en talenten.

De Koningin Beatrixschool is een Protestants Christelijke school. Samen geloven staat iedere dag centraal tijdens het bidden, zingen en luisteren naar de Bijbelverhalen. We vertellen de mooie boodschap dat God in zijn Zoon Jezus Christus redding bracht voor deze wereld. We zijn erop gericht om kinderen vertrouwd te maken met een persoonlijke geloofsrelatie met God.

Samen leren, groeien en geloven